Bevilling af hjælpemiddel ved kommunen

Få et overblik over dit forløb

Hos NeuroPartner ønsker vi at gøre det så nemt som muligt for dig som borger at ansøge om et hjælpemiddel hos din kommune. Vi hjælper dig gennem ansøgningsprocessen og tager os af kommunikation med kommunen fra start til slut. Et typisk forløb fra første møde til du har dit hjælpemiddel vil se sådan ud:

Trin 1

Møde med NeuroPartner til vurdering af hvilket hjælpemiddel, du har brug for.

Trin 2

Vi ansøger om bevilling til køb af hjælpemidlet hos din kommune.

Trin 3

Du modtager besked om bevilling af hjælpemiddel fra din kommune via e-boks.

Trin 4

Du tager kontakt til NeuroPartner for at aftale en tid til udlevering af dit hjælpemiddel.

Trin 5

Vi kommer hjem til dig eller på dit lokale genoptræningssted og udleverer dit hjælpemiddel og hjælper dig med at komme godt i gang.

Frit leverandørvalg

Ifølge serviceloven kan du frit vælge, hvilken leverandør der skal udlevere dit hjælpemiddel, uanset hvilke indkøbsaftaler din kommune har indgået. Din kommune kan angive et prisloft, som er den maksimale pris de vil betale for dit hjælpemiddel.

Hvis du er interesseret i at vide mere om, hvorvidt NeuroPartner kan hjælpe dig videre efter du har modtaget bevillingen fra din kommune, så ring til os og vi vil kunne give dig den nødvendige vejledning.

Du kan også læse mere om serviceloven her:
www.retsinformation.dk